WKKGZ

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vast gelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).


Losmaken van spieren door een (sport)masseur, het geven van ontspanningsmassages en de gebruikelijk door sportmasseurs uitgevoerde handelingen, gericht op blessurepreventie vallen niet onder de Wkkgz. Onder ‘losmaken van spieren’ vallen zowel sederende als stimulerende massages en blessurepreventie.

Handelingen die verder gaan dan sederende en stimulerende massages en blessurepreventie, zoals behandelingen gericht op genezing of handelingen ten gevolge waarvan individuele cliënten een aanmerkelijke kans op schade lopen, vallen wel onder de Wkkgz.


Massagepraktijk Frixie voldoet voor deze handelingen aan de Wkkgz. Een van voorwaarden is dat wij een klachtenregeling en een onafhankelijke klachtenfunctionaris hebben en dat wij zijn aangesloten bij een geschillencommisie.

Klachtenregeling


Wat gebeurt er bij een klacht?


Indien u ontevreden bent over uw bezoek aan de praktijk, dan kunt u het volgende doen.


Stap 1. Bespreek uw ontevredenheid met de masseur

Als u niet tevreden bent over de communicatie, de kwaliteit of over iets wat de masseur heeft gedaan of juist niet heeft gedaan, bespreek dit dan eerst met de masseur. Zo lang de masseur niet weet dat u ontevreden bent, kan de masseur niets doen aan uw ontevredenheid.


Als u er samen niet uitkomt of als u het lastig vindt om een gesprek met de masseur aan te gaan, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris.


Stap 2. Neem contact op met de klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan u helpen bij het vinden van de juiste weg voor de behandeling van uw klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en onafhankelijk en luistert, informeert, adviseert en kan proberen te bemiddelen tussen u en de masseur. De klachtenfunctionaris doet geen uitspraak over wie er gelijk heeft.


Als na inzet van de klachtenfunctionaris het probleem of de klacht niet naar uw tevredenheid is opgelost, dan kan de klachtenfunctionaris u informeren over de verdere mogelijkheden die er zijn om uw klacht voor te leggen zoals de klachtencommissie of de geschillencommissie EZa.


Wilt u contact met de klachtenfunctionaris, dan kunt u contact opnemen met:


Arrienne Plaisier

klacht@ngsmassage.nl


Aan de inzet van de klachtenfunctionaris zijn geen kosten verbonden.